נדמה שבארון הבגדים של כל בית ישראלי יש לפחות פריט אחד שמיוצר במפעלי דלתא תעשיות גליל. אבל החברה שהוקמה בשנת 1975 בכרמיאל, נועדה מראש על ידי מייסדה, דב לאוטמן המנוח, להיות חברה גלובלית.

כמו חברות אחרות בענף, גם דלתא נאלצה להתמודד עם פגיעה ברווח עקב הצפת שוק האופנה וההלבשה במוצרים שמיוצרים בעלויות נמוכות מאוד בסין. בין השנים 2005 ל 2008 הפסידה חברת דלתא במצטבר 70 מיליון דולר. החברות ששרדו הן אלה שהצליחו לעשות מהפך בתפיסה הניהולית ואימצו טכנולוגיות חדשניות המאפשרות להן להתמודד בשווקים תחרותיים כענף האופנה וההלבשה.

כיום, דלתא תעשיות גליל היא חברה הנסחרת בשווי מעל מיליארד שקל ומייצרת רווח נקי בסך 50 מיליון דולר בשנה. בקרב  האגרופים מול היריבים, היא גייסה את החדשנות והשכילה ליישם אותה כדי ליצור שווקים חדשים.

שם המשחק זה חדשנות

בשנת 2007 איש העסקים אייזיק דבח השקיע בחברה, ובמשך הזמן הפך למנכ"ל ובעלים. מאז החברה חזרה להיות רווחית. שם המשחק בסיפור הזה הוא חדשנות ויזמות במוצר ובתהליכים, חשיבה אסטרטגית ויכולת להסתגל לשינויים. הנהלת דלתא הבינה שאם לא תהיה תחרותית, לא תמשיך להתקיים ולכן מכוונת כל העת לשווקים חדשים, נשענת על טכנולוגית מתקדמת ומשקיעה במחקר ופיתוח.

אם נדמה לכם שדלתא היא חברה משווקת תחתונים וגרביים, תחשבו שוב. הנהלת החברה זיהתה את הפוטנציאל בתחום בגדי הפנאי וספורט ואף רכשה מותגים ברמת פרימיום בתחום ההלבשה העליונה והג'ינס בארה"ב. דלתא משקיעה כל העת בפיתוח מוצרים חדשניים כגון בגדי ספורט בטכנולוגיית אל תפר (Seamless), בדים מסוג Dry feet יחד עם חברת נייק ועוד.

חדשנות בעולם תחרותי

במפגש הקרוב של הפורום הישראלי למודיעין תחרותי (פימ"ת) נעסוק בקשר שבין חדשנות ואסטרטגיה תחרותית. גב' אסתי מעוז, סמנכ"ל שיווק ופיתוח אסטרטגי בחברת דלתא, תספר על החדשנות בדלתא וכיצד סייעה לחברה להתמודד בהצלחה בעולם תחרותי.

מפגש פימ"ת יתקיים ביום חמישי, 7 בדצמבר, במכון היצוא, המרד 29 תל אביב.

אני אהיה שם, בואו גם אתם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן